Ana Sayfa| Indekslenen Dergiler
   

Zuklopentiksol’den Aripiprazol’e Geçişte Ortaya Çıkan İnatçı Hıçkırık
Dergi: Klinik Psikofarmakoloji Bülteni
Yıl: 2013     Cilt: 23     Sayı: 1     Sayfa: 89-90
Yazar(lar): İbrahim Duvarci, Mustafa Yilmaz
Kurum: muğla üniversitesi tıp fakültesi psikiyatri AD
muğla üniversitesi tıp fakültesi nöroloji AD

Ozet: Kısa süreli hıçkırık sık görülen bir durumdur, genellikle kendiliğinden geçer ve klinik bir sorun oluşturmaz. Klinik olarak sorun seyrek görülen inatçı (>2 gün) ve dirençli (>1 ay) hıçkırıklarda ortaya çıkar, bunlar ciddi sıkıntınlar yaratır. Hıçkırık organik, idiopatik ve psikojen nedenlerle ortaya çıkabilir. İlaçlar hıçkırık nedenleri arasında önemli bir yer tutar. Antipsikotiklerin hıçkırık tedavisinde etkili olduğu bilinmektedir. Kesin patofizyolojik mekanizması ortaya konamamışsa da, Dopamin, Serotonin ve Gamma Amino Butiric Asid’in (GABA) hıçkırığın oluşmasında önemli rol oynadığı gösterilmiştir. Biz Zuklopentiksol’den Aripiprazol’e geçildiğinde dirençli hıçkırık şikayeti ortaya çıkan 66 yaşında, erkek, geç başlangıçlı şizofreni tanılı olguyu sunuyoruz. Bu nadir görülen yan etkinin altta yatan muhtemel nörotransmiter mekanizmasını ve klinik yansımalarını tartışıyoruz.

Persistent Hiccups after Switching from Zuclopenthixol to Aripiprazole

Summary: Transient hiccup is a common problem, usually resolves spontaneously and does not present a clinical issue. The clinical issue arises in the case of persistent (>2 days) and intractable (>1 month) hiccups which are uncommon but associated with considerable discomfort. Hiccups can arise from organic, idiopathic and psychogenic causes. The use of therapeutic drugs forms one of the important causes of hiccups. Antipsychotics are thought to be effective in the treatment of hiccups. Although the exact pathophysiological processes involved have not yet been established, the neurotransmitters dopamine, serotonin and gamma amino butyric aid (GABA) have been documented to play a significant role in the generation of hiccups. We report a patient of 66 year-old male with late-onset schizphrenia who developed persistent hiccups with switching from zuclopenthixol to the atypical antipsychotic aripiprazole . We discuss the possible underlying neurotransmitter mechanisms and the clinical implications of this rare adverse event.

Türü: Case Report

Yazım Dili: English

ISSN Print: 1017-7833

ISSN Online: 1302-9657

Tam Metin
Tam Metin

DOI: 10.5455/bcp.20120419125722

Bilgi Merkezi
Yeni Dergi Önerisi
Dergi Yönetici Girişi
Hakkımızda

English in Use
www.englishinuse.net

Do not get lost, learn what you need

Popüler Makaleler (Bu Dergide)
Duygudurum düzenleyicileri
"Atipik antipsikotik" kavramı ve şizofreninin ilaçla tedavisinde yeni ufuklar
Zuklopentiksol’den Aripiprazol’e Geçişte Ortaya Çıkan İnatçı Hıçkırık
Tedaviye dirençli bir grup şizofrenili hastada klozapinin etkinliği
Yeme bozuklukları ve tedavisi

Akademik Dizin
eJPort Journal Hosting
eJManager
Scopemed
Article Tools
Copyright © 2012-2017 akademikdizin.com. All rights reserved. Powered by eJManager